N-VA Scherpenheuvel-Zichem kiest een nieuw bestuur

Op 9 februari 2019

De N-VA-afdeling van Scherpenheuvel-Zichem heeft een nieuw bestuur verkozen. Benny Vangelder werd verkozen tot nieuwe voorzitter en leidt de komende drie jaar de lokale afdeling, samen met ondervoorzitter Marc Van Torre. Het nieuwe bestuur telt 20 leden.

De N-VA-afdeling heeft vrijdagavond 8 februari 2019 een nieuw bestuur verkozen. De komende drie jaar zal voorzitter Benny Vangelder aan het roer staan van de lokale N-VA-afdeling. Als ondervoorzitter werd Marc Van Torre verkozen.

“Samen met onze 6 mandatarissen komen we op 20 leden. Dat is het grootste aantal bestuursleden van N-VA Scherpenheuvel-Zichem tot nu toe”, zegt voorzitter Vangelder.  “Het is positief dat nieuwe krachten zich aanmelden. Dit toont aan dat onze leden enthousiast zijn om mee te werken aan de toekomst van Scherpenheuvel-Zichem”. Zo zijn er nieuwe mensen bijgekomen die in oktober op de N-VA-lijst stonden: Carine Baers, Gwen Willems, Hendrika Schools, Luc Vanhove en Marleen Stevens. Opvallend zijn er meer vrouwen die zich engageren om in het bestuur te komen, namelijk zes vrouwelijke bestuursleden. Een mijlpaal voor de afdeling in Scherpenheuvel-Zichem.

Focus op verkiezingen van 26 mei 2019

De afdeling zal zich de komende maanden vooral focussen op de verkiezingen van 26 mei. “We gaan naar de kiezer met heel wat politieke ervaring. Ik ben tevreden dat we met onze twee lokale topkandidates Allessia Claes en Annelies Ooms naar de verkiezingen trekken”, zegt Vangelder.

Gemeenteraadslid Allessia Claes kreeg een prominente plaats op de N-VA-lijst en staat op plaats 6 voor het Vlaams Parlement. Voor de lijst van de Kamer zal gemeenteraadslid Annelies Ooms vertegenwoordigd zijn als 6de opvolger.

Verkozen bestuursleden

Benny Vangelder, Carine Baers, Fred Umans, Fred Vleeschhouwers, Gwen Willems, Hendrika Schools, Jan Van Nijlen, Julien Geyskens, Luc Vanhove, Marc Van Torre, Marleen Stevens, Nicole Celis, Ronny Briers, Wim Smets.

Mandatarissen

Allessia Claes, Annelies Ooms, Pieter Boudry, Alex Van Nijlen, Lieven Simon, René Jacobs.

• Voorzitter N-VA Scherpenheuvel-Zichem: Benny Vangelder (0474/58 70 10)