Veel nieuwe gezichten en ondernemers op kieslijst N-VA Scherpenheuvel-Zichem

Op 29 augustus 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

N-VA Scherpenheuvel-Zichem stelt haar volledige kandidatenlijst voor in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. “Méér dan de helft van onze kandidaten is nieuw, alhoewel enkele van hen al een tijdje meedraaien achter de schermen. We hebben jong en oud verzameld, maar ik ben bijzonder blij dat ook twee 19-jarigen en maar liefst vier ondernemers zich hebben geëngageerd”, zegt Allessia Claes, die de lijst aanvoert.

Vlak voor de zomervakantie stelde de partij al haar top 10 voor, samen met de lijstduwers. Ook in die top tien staan een paar nieuwe mensen. Die trend zet zich nu voort in de rest van de lijst. “Bij elke verkiezing moet je op zoek naar nieuwe mensen, dat is nu eenmaal zo. Ik ben blij dat we een groot deel van onze ervaren bestuursleden en mandatarissen hebben behouden, maar dat we daarnaast heel wat nieuwe mensen hebben kunnen aantrekken”, aldus Allessia Claes.

“Ons verhaal slaat aan bij jong en oud. Onze oudste kandidate is 74, onze jongste 19. Daartussen zitten mensen met verschillende achtergronden: jonge moeders, aanstaande vaders, gepensioneerden, bedienden, managers, poetsvrouwen, … Een mooi bewijs dat de N-VA echt wel de volkspartij van Vlaanderen is geworden”, zegt ook afdelingsvoorzitter Xavier Lesenne.

“Bij al onze kandidaten klinkt hetzelfde verhaal: ze willen verandering. Na 24 jaar van hetzelfde beleid willen we nieuwe, frisse ideeën. Iedereen staat achter het idee dat Scherpenheuvel-Zichem een fijne plek is om te wonen, maar dat het op een aantal vlakken echt wel beter kan. We willen ons steentje bijdragen. In het bestuur. Daar gaan we alle 27 voor.”