Stadsbestuur erkent de nood aan een professioneel stadsmarketingbeleid

Op 30 november 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Op de gemeenteraad van 28 november 2019 keurde het stadsbestuur het voorstel van de N-VA- fractie van Scherpenheuvel-Zichem goed om met een professioneel stadsmarketing beleid te starten, om zo het stadsimago en de aantrekkelijkheid van de stad voor zowel onze inwoners, ondernemers, verenigingen, bezoekers & toeristen te versterken. “Blij dat dit stadsbestuur eindelijk durft toegeven dat er inderdaad een grote nood is aan een professionalisering van ons stadsmarketingbeleid, en dat de nodige stappen hiervoor gezet zullen worden.” zegt Pieter Boudry, gemeenteraadslid N-VA.  

De eerste schepen somde een reeks initiatieven op ter verdediging van het gevoerde beleid van de afgelopen 24 jaar van deze coalitie, maar moest uiteindelijk toch toegeven dat inderdaad ‘niet alles rozengeur en maneschijn’ was, en dat het dus effectief beter moest. Het voltallige stadsbestuur, zowel meerderheid & oppositie, keurde daarom ook het tweede N-VA voorstel goed om ook de nodige budgetten te voorzien in de volgende meerjarenplanning voor de creatie, ontwikkeling, implementatie, ondersteuning en evaluatie van een professioneel stadsmarketingbeleid. “Dit is een overwinning voor alle geëngageerde inwoners, handelaars & ondernemers van Scherpenheuvel-Zichem die zich al die jaren hebben ingezet voor onze stad”, zegt Pieter Boudry. “Hopelijk kan dit stadsbestuur dit dan ook vertalen in tastbare initiatieven en resultaten, zoals bijvoorbeeld de oprichting van een goed functionerende ondernemersraad of het lanceren van stadsevenementen met een brede aantrekkingskracht, zaken waar ze de afgelopen legislaturen nog steeds niet in zijn geslaagd.”

De derde vraag van N-VA om hun professioneel te laten begeleiden in dit traject door een extern expertisebureau te betrekken werd voorlopig afgekeurd omdat ze het eerst ‘intern’ willen proberen door het zelf aanwerven van een ‘stadsmarketeer’, iets wat nader zal worden toegelicht tijdens de voorstelling van het meerjarenplan in december. “Hoe dan ook, het besef is er nu eindelijk dat de aanpak rond stadsmarketingbeleid beter moet en hier expertise voor moet worden aangetrokken, wat ons als stad eindelijk vanuit de ontkenningsfase naar de aanvaardingsfase brengt, en we nu dus samen kunnen beginnen bouwen aan een nóg mooiere en betere stad om te wonen en te leven”.

 

Meer info

Pieter Boudry, Gemeenteraadslid (0479/92.41.26)

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is