Op zwier met minister Zuhal Demir in Averbode

Op 15 november 2021, over deze onderwerpen: De N-VA in uw buurt!, Zuhal Demir

Het evenement ‘Op zwier met Demir’ van N-VA Scherpenheuvel-Zichem was een succes. Zo’n 150 leden en sympathisanten trokken zondagochtend op stap in Averbode Bos en Heide, samen met Vlaams Minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) en enkele N-VA-kopstukken zoals Theo Francken en Allessia Claes.

Onder de noemer ‘Op zwier met Zuhal Demir’ trekt Vlaams minister Zuhal Demir (N-VA) dezer dagen de Vlaamse natuur in met partijleden. Op zondagochtend 14 november trok ze erop uit in Averbode, met enkele N-VA-kopstukken en heel wat sympathisanten. Natuurpunt Scherpenheuvel-Zichem zorgde voor een mooie wandelroute en de nodige uitleg over het natuurgebied, de bescherming van ons ecosysteem en de talrijke dieren die in het unieke natuurgebied leven.

Vlaamse natuur herontdekken

“Het afgelopen anderhalf jaar hebben we als Vlaming onze natuur herontdekt. We beseften plotseling dat we niet naar de andere kant van de wereld moeten vliegen om helemaal tot rust te komen. Vaak volstaat het om te genieten van wat onze eigen Vlaamse natuur ons te bieden heeft.”, stelt minister Zuhal Demir.

Vlaams parlementslid Allessia Claes uit Scherpenheuvel-Zichem vult aan: “Hier in onze stad kunnen we genieten van schaduwrijke bossen, vennen en moerassen, maar ook van weidse vlaktes langs de Demer. De ideale plek dus voor een mooie herfstwandeling, samen met minister Zuhal Demir, Theo Francken en de ganse N-VA-ploeg.”

Abdij van Averbode

Een 150 leden en sympathisanten vertrokken in kleine groepjes voor een wandeling van ongeveer 5 kilometer door de bossen van Averbode. Na de wandeling trakteerde de afdeling N-VA Scherpenheuvel-Zichem op een Averbode-abdijbier op het buitenterras van Het Moment. Vlaams minister Zuhal Demir nam uitgebreid de tijd om met de wandelaars te praten en luisterde naar hun bezorgdheden over onze natuur en het klimaat. “We zijn zeer vereerd dat Vlaams minister Zuhal Demir op bezoek kwam in Averbode. De mooie herfstdag zorgde voor een memorabele dag.”, besluit de afdeling N-VA Scherpenheuvel-Zichem.