N-VA Scherpenheuvel-Zichem stelt eerste kandidaten voor

Op 23 juli 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

N-VA Scherpenheuvel-Zichem maakt de eerste reeks kandidaten bekend die op 14 oktober op de lijst zullen staan voor de gemeenteraadsverkiezingen. “Onze lijst is een mooie mix van ervaring en nieuwkomers. Dat weerspiegelt zich ook in de top 10 en de lijstduwers, die we vandaag bekend maken”, zegt Allessia Claes, die al eerder door het bestuur werd aangeduid als lijsttrekker en kandidaat-burgemeester.

Allessia Claes (36) uit Schoonderbuken kreeg van het bestuur opnieuw het volle vertrouwen om als kopvrouw naar de kiezer te trekken. Ze gaat als kandidaat-burgemeester resoluut voor de sjerp. Allessia werkt als adviseur voor Vlaams minister Ben Weyts. Ze was voordien lid van de lokale welzijnsraad en cultuurraad en huidig fractieleider voor de N-VA in de gemeenteraad.

Op de tweede plaats staat Alex Van Nijlen (66, Scherpenheuvel), huidig voorzitter van de cultuurraad en secretaris van de lokale N-VA-afdeling. Alex kent het verenigingsleven van Scherpenheuvel-Zichem door en door. Hij is met zijn kennis en rust een grote meerwaarde.

Op drie komt Annelies Ooms (36) uit Testelt, docente verpleegkunde en bekend door haar jaarlijkse Halloweentocht. Annelies was er zes jaar geleden ook bij, maar nam toen een pauze voor haar studies. Ze kwam recent door opvolging in de gemeenteraad. Met haar acties rond sociale thema’s kon ze al snel haar stempel drukken.

René Jacobs (67) uit Scherpenheuvel staat op vier en was er zes jaar geleden ook bij.  Hij werd toen verkozen in de gemeente- en politieraad, waar hij zich vooral toelegt op veiligheidsdossiers. René is al jaren vrijwilliger in onthaalcentrum De Pelgrim en kent onze gemeente door en door.

Op vijf staat Lieven Simon (38), advocaat uit Schoonderbuken. Lieven is nieuw als kandidaat, al werkt hij al sinds geruime tijd achter de schermen mee in het bestuur. Hij is heel actief in het sport- en verenigingsleven en heeft een bijzondere interesse voor lokale economie en jeugdbeleid. Lieven is een dossiervreter die het scherpe debat niet schuwt.

Zesde plaats Benny Vangelder (45) is een vaste waarde binnen de N-VA, waar hij als bestuurslid de langste staat van dienst heeft. Zes jaar geleden werd hij OCMW-raadslid en verhuisde daarna naar de gemeenteraad. Benny woont in Scherpenheuvel. De volkstuintjes aan de Groenhoef waren zijn idee.

Op zeven staat Pieter Boudry (40), ook een nieuwe kandidaat. Pieter, bestuurslid en campagneverantwoordelijke van de afdeling, woont op de Keiberg. Met 15 jaar marketing en vastgoedmanagementervaring is hij een drijvende kracht voor verandering en voor een ‘bruisend Scherpenheuvel-Zichem’.

Ook met Lieve Van Horebeek (34) op acht kiezen we voor een nieuw, jong gezicht. Lieve woont in Zichem en zette zich als jonge moeder al in voor de verkeersveiligheid in het centrum van Zichem. Dat viel ons op. We zijn blij dat ze resoluut voor de N-VA heeft gekozen.

Luc Vanhove (66) is de bekendste onbekende, op plaats negen. Wie in Zichem woont, kent Luc. Hij was al jaren lid van de partij, maar gaf nu aan – tot onze grote vreugde – dat hij een actieve rol wil spelen.

Op tien staat Marleen Stevens (73) uit Scherpenheuvel. Net zoals Luc in Zichem is Marleen in Scherpenheuvel een alom gekend figuur. Met haar uitgesproken meningen brengt ze alvast vuur in onze campagne.

De lijst wordt afgesloten door Xavier Lesenne en Marc Van Torre

Xavier Lesenne (45) neemt de voorlaatste plaats in. Xavier is al sinds 2012 voorzitter van de afdeling en OCMW-raadslid. ‘Streng maar rechtvaardig’ is zijn credo als het over het sociale beleid gaat. ‘Iedereen moet mee kunnen, maar iedereen moet ook verantwoordelijkheid nemen.’

Marc Van Torre (64, Scherpenheuvel) was ook bij de vorige verkiezingen lijstduwer en werd zo rechtstreeks verkozen in de gemeenteraad, waar hij met zijn dossierkennis rond financiële dossiers de meerderheid vaak het vuur aan de schenen legt.

Allessia Claes: “Ik ben als kopvrouw bijzonder trots op deze lijst. We zijn resoluut gegaan voor vernieuwing, zonder onze opgebouwde ervaring uit het oog te verliezen. Binnenkort stellen we onze volledige lijst voor. Ik ben vooral blij dat ook jongeren en ondernemers zich spontaan hebben aangeboden om met de N-VA te werken aan de verandering die in Scherpenheuvel-Zichem zo nodig is.”

Samengevat

1. Allessia CLAES (SCHOONDERBUKEN)
2. Alex VAN NIJLEN (SCHERPENHEUVEL)
3. Annelies OOMS (TESTELT)