“Jong N-VA Diest - Scherpenheuvel-Zichem” ziet het levenslicht

Op 11 maart 2020, over deze onderwerpen: Jong N-VA, Jongeren

Op 10 maart 2020 vond in ‘De Ketel’ te Kaggevinne de opstart van Jong N-VA Diest & Scherpenheuvel-Zichem plaats. Toon Boone werd verkozen tot voorzitter, Emma Boone tot secretaris, Amina Bilal tot penningmeester en Kyara Seys tot ondervoorzitter.

De kersverse jongerenafdeling plaatste meteen Theo Francken en Allessia Claes als gastsprekers op hun avondprogramma.

“Als jongerenafdeling is ons doel alle Vlaamsgezinde jongeren van Diest en Scherpenheuvel-Zichem tussen de 16 en 31 jaar te verenigen. We hebben allemaal brede en uiteenlopende interesses, maar onze aandacht gaat vooral uit naar sport en haar infrastructuur en het verenigingsleven.” aldus jongerenvoorzitter Toon Boone. “We voelden dat de tijd rijp was om een jongerenafdeling op te starten in de regio, een versterking van N-VA Diest en N-VA Scherpenheuvel-Zichem, door verjonging en frisse nieuwe generatie-ideeën.”

“Het idee kwam tot stand om samen met afdeling Diest een jongerenafdeling te vormen” vult Maarten Schepens, de jongerenverantwoordelijke van Scherpenheuvel-Zichem, aan. “Wij zullen de jongeren dan ook goed ondersteunen en hopen dat we deze jonge leeuwen nog luid zullen horen brullen,” besluit afdelingsvoorzitter Benny Vangelder.