Goednieuwsshow

Op 21 december 2018, over deze onderwerpen: Financiën

Tijdens de laatste gemeenteraad van 2018 heeft de N-VA zich opnieuw bijzonder kritisch uitgelaten over de manier waarop het CD&V-Open VLD-bestuur met uw centen omspringt. Iedereen weet dat de schulden van Scherpenheuvel-Zichem al jaren als een molensteen rond het beleid van deze meerderheid hangen. Toch leert men niet bij.  Na zes jaar van financiële moeilijkheden, bijkomende leningen en belastingverhogingen blijft men goochelen met cijfers, met alle gevolgen van dien voor de financiële gezondheid en toekomst van onze stad en haar inwoners.

Telkens opnieuw tracht het huidige bestuur onterecht een goednieuwsshow op te zetten over de financiële toestand van onze stad. De N-VA is dan ook bijzonder teleurgesteld om te vernemen dat de schulden opnieuw zullen stijgen en de schuldafbouw bijgevolg vertraagt. Dat men bovendien opnieuw zal moeten lenen om de werking van de stad te garanderen.

Hopelijk komen we ooit te weten waar men de broodnodige besparingen zal doorvoeren? Hoe men de inkomsten zal verzekeren zonder extra te belasten? Op welke manier men enkele zware uitgaven zal opvangen zoals de restauratie van de kerk in Zichem of de noodgedwongen verplaatsing van de stadsmagazijnen? Het blijft tasten in het duister.

Ondertussen droomt men al van een nieuw administratief centrum en ondergrondse parkings die opnieuw miljoenen zullen kosten. Onze portemonnee is alvast gewaarschuwd!

De N-VA kijkt alvast met belangstelling uit naar de financiële plannen voor de komende legislatuur en zal zich uitdrukkelijk verzetten tegen een nieuwe uitgavengolf in bakstenen en prestigeprojecten waar onze inwoners nu al jaren de gevolgen van dragen. U mag er op rekenen dat wij met argusogen zullen bekijken welke uitgaven in het belang zijn van u en de toekomst van onze stad.

Wij kiezen resoluut voor gerichte investeringen in het sociale weefsel, het ondernemersklimaat, de verenigingen en de leefbaarheid van Scherpenheuvel-Zichem.

Namens de N-VA fractie